سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
راه اندازی نمایشگاه ماکت های نفیس خودرو های تاریخی

راه اندازی نمایشگاه ماکت های نفیس خودرو های تاریخی

تور مسافرتی: انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری کلوپ رسمی ماکت های کلکسیونی ایران، نمایشگاه موقت ماکت های نفیس و باارزش خودرو های تاریخی را راه اندازی نمود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، نمایشگاه ماکت های نفیس خودرو های تاریخی امروز پنجشنبه- یکم شهریور- که در تقویم فدراسیون بین المللی خودرو های تاریخی FIVA به عنوان روز جوانان ثبت شده است، در محل موزه خودرو های تاریخی ایران افتتاح شد.
در این نمایشگاه که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، حدود ۶۰ قطعه ماکت ارزشمند، خاص و دست ساز از انواع خودرو های قدیمی و تاریخی به معرض نمایش گذاشته شده است.

ماکت بنز مدل ۱۸۸۶ – اولین خودرو تولید شده در دنیا- که با مقیاس یک دهم تولید شده و یکی از خاص ترین و ارزشمندترین ماکت های دنیا محسوب می شود، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.
از دیگر ماکت های خاص و باارزش این مجموعه می توان به ماکت خودرو فورد مدل ۱۸۹۶ اشاره نمود که با مقیاس یک ششم و با دست تولید شده است.

بدنه برخی ماکت های به معرض نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه توسط راننده این خودرو ها امضاء شده اند و همین مورد بر ارزش مادی و معنوی این ماکت ها افزوده است.
در مراسم گشایش این نمایشگاه، از ماکت دست ساز خودرو مرسدس بنز تاریخی که از آن در سریال خاطره انگیز هزاردستان استفاده شده بود، رونمایی گردید.

علاقه مندان به حوزه اتومبیلرانی و خودرو های تاریخی می توانند برای بازدید از این مجموعه به آدرس کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص تهران- کرج، نبش کوچه ۲۵، موزه خودرو های تاریخی ایران مراجعه نمایند.

منبع: