تور مسافرتی: معاون گردشگری، امتیازدهی به افرادی خاص در چارچوب قراردادهای چند میلیونی را ادعایی غیرمستند و بی پایه دانست و درباره تغییر همزمان و یکباره چهار مدیر گردشگری، اشاره کرد: این تغییرات و جا به جایی ها، حرکتی دیکته شده، حزبی یا رفاقتی نبوده است.
مدیران دفاتر «برنامه ریزی و پشتیبانی از توسعه گردشگری»، «مطالعات و آموزش»، «نظارت و ارزیابی» و «هماهنگی و توافق های ملی گردشگری» هفته گذشته، همزمان در یک روز در حالی تغییر کردند و جابه جا شدند که این تصمیم با واکنش هایی در بدنه معاونت گردشگری و شماری از فعالان بخش خصوصی روبرو شد و بعضی از مدیران برکنار شده باز آنرا «شوکی توأم با رفتاری پلیسی» دانستند که در آستانه برنامه ریزی سفرهای نوروزی، به ناگهان صورت گرفت.
«ولی تیموری»، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این حواشی به ایسنا اظهار داشت: سه ماه است که این مسؤولیت را پذیرفته ام، از همان ابتدا خیلی ها انتظار داشتند جابه جایی هایی را در معاونت گردشگری انجام دهم اما به جای آنکه عجولانه تصمیم بگیرم، اولویت های کاری را مشخص کردم و الان برمبنای همان اولویت ها و نوع کار و با عنایت به شناخت ۲۰ ساله ای که در صنعت گردشگری داشتم، افرادی کارشناس و صاحب نظر را برای همکاری دعوت کردم.
او افزود: در این مدت دنبال کارهای زیربنایی در گردشگری بودم، همچون تهیه سند استراتژیک گردشگری و حساب اقماری، جنس این کارها زمان بر است. انتخاب مدیران باز سر فرصت انجام شد. برای هر بخش دست کم دو گزینه را انتخاب کردیم و نهایت به جمع بندی رسیدیم. مدیران منتخب، نه همه از دوستانم هستند و نه انتخابشان حزبی و دیکته شده بوده است. از هیچ بخشی هم برای تغییر مدیران معاونت گردشگری فشاری وارد نشده است. شاکرم که آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم این اختیار را داده اند که تک تک مدیران را شخصاً انتخاب کنم.
معاون گردشگری متذکر شد: تغییر برخی از مدیران معاونت گردشگری به این معنا نیست که قبلی ها کارشان ضعیف بوده است، فقط انتخاب های جدید بر طبق نوع اولویت کاری انجام شده است. با مدیران قبلی هم هیچ مشکلی نداشته ایم.
وی سپس به سوژه قراردادهای چند میلیونی این معاونت با افرادی خاص در حوزه ساخت برند، تعریف سرفصل های آموزشی و نمایشگاه گردشگری، پرداخت و اظهار داشت: ما هنوز چنین قراردادهایی را تنظیم نکرده ایم که حالا طرف مقابل آنرا مشخص باشیم. مثلاً قرارداد ساخت برند که ادعا شده با اعتباری بالغ بر ۲ میلیاد و ۹۰۰ میلیون تومان با شخصی خاص منعقد خواهد شد، اصلاً صحت ندارد؛ چونکه برند یک پروژه ملی است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آنرا به صورت مشارکتی با وزارت امور خارجه و سازمان های توسعه تجارت و صدا و سیما پیش خواهد برد. اصلاً سوژه فرد خاصی در این پروژه مطرح نبوده و نیست. ما این پروژه را با این دستگاه ها فاز به فار جلو می بریم و رقم بودجه هم با عنایت به نوع وظیفه هر دستگاه تعیین خواهد شد که هنوز به این مرحله نرسیده ایم.
تیموری افزود: همه قراردادهایی که ادعای آن مطرح شده، مستند نبوده و هیچکدام هنوز به مرحله تنظیم قرارداد هم نرسیده است، فقط یک فضاسازی در جو حاکم صورت گرفته است. همه این پروژه ها با عنایت به برنامه ملی، سند استراتژیک و چشم انداز ۲۰ ساله پیش خواهد رفت و نام افراد خاص هم در آنها مطرح نیست.