تور مسافرتی: مسئولان مدام مردم را شماتت می کنند که چرا در ایام کرونایی بجای قرنطینه شدن در خانه به سفر می روند، از آن طرف شرکت های حمل و نقل تخفیفهای وسوسه انگیزی به مردم برای خرید بلیت می دهند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، وزارت بهداشت بعنوان ستاد مبارزه با کرونا روزی نیست که در اعلامیه ها، پیام های و یا مصاحبه ها مردم را از سفر کردن و یا دید و بازدید عید منع نکنند. روزی نیست که هیچیک از مسئولان و هنرمندان و… به مردم اعلام نکنند که چرا با وجود هشدارها به سفر می روید. کم و بیش از استان های کشور خبر می رسد که مردم هنوز بحث مبارزه با ویروس را جدی نگرفته اند و به سفر می روند. اما چرا؟ چرا مردم در خانه های خود نمی مانند و اتفاقاً با وجود آگاهی از وجود ویروس باز هم به سفر می روند. چه امکاناتی در اختیار آنها گذاشته شده تا آنها تشویق به خانه ماندن شوند؟ آیا تنها درباره ویروس صحبت کردن و اعلام آمار تلفات ناشی از ابتلاء به این ویروس و آگهی درباره آن کافی است؟ آیا صدا و سیما توانسته برنامه های سرگرم کننده ای داشته باشد تا آنطور که رئیس جمهور گفت بتواند مردم را از خیابان ها به خانه ها بکشاند؟ آیا جز این است که الان برنامه های تلویزیونی و مجموعه ها از انبار خاک خورده صدا و سیما بیرون کشیده شده و برای چند دهمین بار بازپخش می شوند؟ آیا برنامه های دیگر تلویزیونی مانند دورهمی بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد تا مردم ببینند که در چنین برنامه هایی نیز تماشاگر وجود ندارد و یا اینکه از تصاویر آرشیوی استفاده می شود و اتفاقاً آنرا هنگام پخش برنامه اعلام می کنند؟ چرا در برنامه های نوروزی نشان داده می شود که چهار تا ۵ نفر میهمان به برنامه دعوت شده است؟ آیا این سیاست آگهی و تشویقی صدا و سیما برای مردم است؟! برنامه های تشویقی دیگر وزارت خانه ها برای در خانه ماندن مردم چه بوده است؟ وزارت میراث فرهنگی چقدر توانسته نیاز روانی مردم را برای سفر تامین کند؟ جز این است که آخرین وزارتخانه ای بود که اعلام نمود مراکز گردشگری و موزه ای تعطیل است؟ از جانب دیگر چرا سایت های مربوط به حوزه گردشگری و حمل و نقل تخفیف های وسوسه انگیزی به مردم برای انجام سفر می دهند؟ الان مراجعه به سایت قطارها نشان میدهد که چندین گزینه برای سفر به جایی مانند شهر مشهد وجود دارد که تخفیف های مناسب و حتی بسیار خوبی در نظر گرفته اند.
بعنوان مثال برای سفر به شهر شیراز دو گزینه وجود دارد که قیمت آن با ۳۰ درصد تخفیف عرضه شده است. قیمتی که هیچ زمان دیگری نمی شد با این تخفیف آنرا تهیه کرد! یا اینکه برای سفر به یزد می توان از پایانه جنوب با اتوبوس وی آی پی و پرداخت مبلغ ۶۳ هزار تومان بجای ۸۵ هزار تومان سفر کرد یعنی با ۲۵ درصد تخفیف در خرید. این تخفیف ها هنوز هم در سایت های فروش آنلاین بلیت پروازها مشاهده می شود اقدامی که اگر کسی خانواده ای نیز در استان مقصد داشته باشد به راحتی می توان بدون توجه به هشدارها سفر کند. آیا با توجه به این تخفیف ها و تشویق ها می توان به مردم گفت چرا سفر می کنید؟ شاید متولیان نتوانند از سفرهای شخصی مردم در جاده ها جلوگیری نمایند اما تغییر سیاست در فروش بلیت های خودرا چطور؟