تور مسافرتی: خراسان رضوی مسابقات قهرمانی فوتبال اروپای یوفا ۲۰۲۰ (یورو ۲۰۲۰) از داغ ترین رویدادهای کلیدی تابستان امسال است که مورد توجه علاقه مندان به فوتبال و همین طور ورزش دوستان در سراسر جهان قرار گرفته است و بعنوان یک رویداد موثر بین المللی، فرصتی برای کشورهای اروپایی خواهد بود تا سفر را از سر بگیرند و صنعت گردشگری خودرا شروع کنند.
به نقل از نیوز، مسابقات جام ملت های اروپا (یورو یوفا) یک رویداد مهم ورزشی است که هر چهار سال یکبار برگزار می گردد و تعداد زیادی از دوستداران فوتبال در سراسر جهان را به خود جذب می کند و این مسابقات امسال در شرایطی برگزار می گردد که کشورهای اروپایی درحال کاهش محدویت سفر و بازگشایی مرزها بر روی گردشگران بین المللی هستند، پس این رویداد می تواند نخستین گام بهبود صنعت گردشگری اروپا باشد. علاوه بر این با افزایش تقاضای سفر در امسال، بنظر می رسد که این مسابقات نسبت به مسابقات گذشته، نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشند.
از خاصیت های مهم یورو ۲۰۲۰ امسال این است که میزبان واحد ندارد پس نسبت به دوره های قبل مسابقات بیشتری دارد؛ مسابقات در ۱۱ استادیوم و ۱۱ کشور مختلف برگزار می شود، بدین سبب مسابقات قهرمانی یورو امسال می تواند گردشگری ورزشی را در ۱۱ مقصد تقویت کند.
یورو ۲۰۲۰ چگونه می تواند به گردشگری اروپا کمک کند؟
مسابقات امسال بوسیله موارد ذیل به گردشگری اروپا کمک خواهدنمود.
کمک به ساخت تصویر مقصد
باتوجه به اینکه این مسابقات همانند سالهای قبل در یک یا دو کشور خاص برگزار نمی گردد، می تواند فرصتی مناسب برای تبلیغ تصویر مقاصد خیلی از اروپا بعد از توقف گردشگری در بیش از یک سال باشد. کشورهای اروپایی می توانند با بهره گیری از فرصت ورود هواداران به ورزشگاه برای تماشای زنده و تشویق مسابقات، ایمنی مقصد را بعد از بیماری همه گیر تایید کنند. این مورد به مقاصد کمک خواهدنمود تا اعتماد گردشگران را نسبت به سفرهای آینده به اروپا بالا برند.
بازگشت ارزش های اقتصادی برای مقصد
در پانزدهمین قهرمانی یورو در سال ۲۰۱۶، به میزبانی کشور فرانسه با ۲.۴ میلیون هوادار (۶۱۳ هزار هوادار خارجی)، ۱.۲۲ میلیارد یورو به اقتصاد فرانسه کمک شد که ۶۲۵.۸ میلیون یورو در رابطه با کارهای گردشگری بود. البته مسابقات امسال با انتظارات بالاتری برای تقویت اقتصاد و گردشگری اروپا خواهد بود.
باتوجه به اجرای برنامه های واکسیناسیون و گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا برای سفر، بیشتر کشورهای اروپایی محدودیت ها را کاهش داده و یا کنسل کرده اند. البته باتوجه به میزبانی ۱۱ کشور و پراکندگی آن، ارزش اقتصادی حاصل از کارهای گردشگری یورو ۲۰۲۰ هنوز یک معماست و درآمد آن تنها از طرفداران داخلی بدست خواهد آمد، برای اینکه توریستهای خارجی کمتر از مسابقات فصول قبلی خواهد بود.
مقاصد میزبان مسابقات می توانند از توریستهایی که برای تماشای مسابقات آمده اند درآمد گردشگری خودرا بالا برند و به بازدیدکنندگان فرصت دهند تا درک بهتری از فرهنگ و زندگی شهری خارج از ورزشگاه کسب کنند. البته کشورهای اروپایی باتوجه به برنامه های واکسیناسیون گسترده برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری همه گیر، همچنان باید به کنترل وضعیت توجه داشته باشند. حفظ موفقیت در مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۲۰ اهرم بزرگی برای کشورهای منطقه و همین طور افزایش اعتماد گردشگران برای سفر به اروپا در آینده نزدیک خواهد بود.
منبع: ftour.ir