به گزارش تور مسافرتی، معاون گردشگری کشور با اعلان اینکه ۲۰ اینفلوئنسر خارجی برای تولید محتوای گردشگری به ایران می آیند، اظهار داشت: گفت: ورود گروههای رسانه ای به ایران یک اقدام مستمر است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشستی پیرامون برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی انجام شد اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران انجام می شود. وی اظهار داشت: این نمایشگاه که از بزرگترین نمایشگاه های کشور است، در ۲۰ سالن، ۶۰ هزار متر مربع و با ۹۸۷ غرفه مشارکت کننده انجام می شود. ۹ سالن آن به شرکت های دانش بنیان، یک سالن به مشارکت کنندگان خارجی و یک سالن به گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است. برای هر استان نیز تم های مختلفی در نظر گرفته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: حضور گروههای آئینی یکی از خاصیت های نمایشگاه است همین طور بخش گردشگری خوراک بصورت ویژه دیده شده است. یکی از جلوه های نمایشگاه امسال حوزه سرمایه گذاری است. در این چند روز ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در کنار ۱۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری با مشارکت معاونان استانداری ها ارائه می شود. شالبافیان اشاره کرد: کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا در این نمایشگاه غرفه دارند. همین طور برای شرکت کنندگان خارجی فضاهای گفت و گو تهیه شده است. ضمن این که ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به غیر از دفاتری که غرفه دارند اعلام حضور کردند که بیش از شهرهای کازان و سنت پترزبورگ روسیه هستند. وی ادامه داد: بازدیدکنندگانی از مالزی اندونزی، عراق و تونس خواهیم داشت. همین طور مسئولانی همچون دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و هیأت همراه، دبیر کل اکو و سازمان همکاریهای اسلامی و رییس کمیته گردشگری ازبکستان به نمایشگاه می آیند. دانشجویان بیش از ۲۰ دانشگاهی که رشته گردشگری دارند نیز در این برنامه حضور دارند. وی اظهار داشت: در نمایشگاه، رویدادهای جانبی مختلفی همچون نشست با معاونان عمرانی و رؤسای شوراهای شهرها انجام می شود. همین طور نشست شهرداران سه شنبه ۲۴ بهمن انجام خواهد شد. میزگردها و دوره های آموزشی نیز یکی از اصلی ترین بخش های نمایشگاه است. معاون گردشگری اظهار داشت: باید نتایج برگزاری نمایشگاه ارزیابی شود اما اینجا محلی برای نمایش و عرضه داشته است این یکی از اصلی ترین اهداف است. بنا بر این یکی از تم های نمایشگاه، سرمایه گذاری است. پاسخ به سوالات سرمایه گذاران در این نمایشگاه داده می شود. نمایشگاه یکی از با اهمیت ترین محفل ذی نفعان است پس باید هدفمند و پر شور اجرا شود. وی افزود: ۲۰ اینفلوئنسر از کشورهای جمله چین، مالزی و برزیل برای تولید محتوای گردشگری به ایران می آیند. محتوای خوبی برای کشورهایی که لغو روادید هستند، تهیه شده است که قسمتی از آنها در نمایشگاه رونمایی می شود. آژانس های گردشگری از کشورهای لغو روادید شده نیز در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. شالبافیان اظهار داشت: گروههای رسانه ای را به ایران می آوریم. این کار مستمری است که همیشه به انجام می رسد. همین طور مدتی پیش بازیگر بالیوودی نیز به ایران آمد و یک نشست رسانه ای هم برگزار کرد. مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی در این جلسه اظهار داشت: تم نمایشگاه سال بعد مشخص شده است. تم هر استان را اداره های میراث فرهنگی مشخص و طراحی نموده اند. وی ادامه داد: سال قبل موضوع فروش خوراک بیشتر دیده شد و انتقاد به نمایشگاه افزوده شد. امسال اعلام گردید که فروش خوراک نداریم، باز هم انتقاد کردند بنا بر این یک بخش جدا برای آن در نظر گرفته شد همین طور ۲۶ گروه آئینی نیز در برنامه موسیقی اجرا می کنند. عمده مشکل ما آب و هواست. گروههای موسیقی در سال قبل ترجیح می دادند که برنامه ها را در سالن برگزار کنند. در ایام آتی زمان بندی اجرای گروه های موسیقی اعلام می شود. نیما آذری رییس هیأت مدیره مؤسسات آموزشی گردشگری کشور در این جلسه اظهار داشت: ساختار نمایشگاه به جهت نوع مخاطب و تنوع رویداد نمی تواند ساختار عمیق با زمان مکفی داشته باشد بنا بر این به معرفی پتانسیل ها می پردازیم در این نمایشگاه ۴۲ برنامه انجام می شود. وی ادامه داد: چالش های سرمایه گذاری و واکاوی ظرفیتهای نوظهور همچون برنامه های آموزشی این چند روز است. همین طور ۷ پنل و ۲۴ کارگاه آموزشی همچون گردشگری کشاورزی آینده گردشگری در عصر هوش مصنوعی و… را برگزار می نماییم. نیک بین دبیر همایش گردشگری سلامت نیز در این جلسه اظهار داشت: این همایش در دو روز اول نمایشگاه گردشگری برگزار می گردد همین طور پیرامون گردشگری سلامت، ۸۵ مقاله باارزش به دست ما رسیده است. با داوری انجام شده تا کنون ۵۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است و برنامه ریزی برای ۶ پنل تخصصی انجام شده است. در نشست برنامه های نمایشگاه گردشگری اعلام گردید که ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه گردشگری ارائه می شود. همین طور ۴۶۳ شرکت شامل بوم گردی ها، آژانس ها و مجتمع های گردشگری در ۹ سالن به موضوع سرمایه گذاری می پردازند.
منبع: ftour.ir