سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در راستای پروژه خوشامدگویی ایران به جهان؛ چینی ها به زبان خودشان تبلیغ سفر به ایران را می کنند

در راستای پروژه خوشامدگویی ایران به جهان؛ چینی ها به زبان خودشان تبلیغ سفر به ایران را می کنند

تور مسافرتی: بلاگرهای چینی به ایران آمدند تا پیام سلام ایران را به گوش مخاطبان خود در کشورشان برسانند و از آنها دعوت کنند سفر به ایران را در برنامه های خود بگذارند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پروژه سلام ایران هم اکنون با اهمیت ترین پروژه ای است که وزارت میراث فرهنگی با هماهنگی وزارت خارجه برگزار می نماید تا بتواند پیام صلح و دوستی و میهمان نوازی ایرانیان را به گردشگران کشورهایی که به عنوان بازار هدف شناخته می شوند، برساند.
در قدمهای اول این پروژه، چین یکی از با اهمیت ترین بازارهای هدف ایران برای جذب توریست است. چون چینی ها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت دارند و حدود ۱۵۴ میلیون نفر از آنها به سفر می روند این آمار جدا از تایوان و هنگ کنگ است.

بنابراین اگر کشوری بتواند سهمی حتی کوچک از بازار گردشگران خروجی چین داشته باشد و نظر چشم بادامی ها را به خود جلب نماید، بازار گردشگری آن کشور حتما تکان خوبی خواهد خورد.
هر چند که برخی معتقدند چینی ها، گردشگران ولخرجی نیستند اما تعداد زیادشان می تواند این نقیصه آنها را در کشور میزبان برطرف کند.
حالا وزارت میراث فرهنگی پروژه ای به نام «سلام ایران» را تعریف کرده تا بتواند یکی یکی به سراغ کشورهای هدف برای جذب توریست برود. تا کنون چند تور چینی به ایران آمده اند که قسمتی از آنها بلاگر، نویسنده، خبرنگار، عکاس، بازیگر و … بوده اند.
ملاک این است که بطورمثال بلاگر یا اینفلونسرهای سفر در این کشور می بایست بیش از یک میلیون فالوئر داشته باشند و نرخ تعامل آنها با مخاطبانشان بالای ۳۰ باشد.

مشکل اخلاقی خاصی نداشته باشند و فاکتورهای در نظر گرفته شده معاونت گردشگری را داشته باشند. فعال حوزه گردشگری باشند یا در موضوع گردشگری کار کرده باشند بطورمثال عکاس این حوزه باشند یا مقالاتی در این زمینه نوشته باشند. همین طور مطالبه هزینه های شگفت انگیزی که از توان ایران خارج باشد را نکنند. تمامی این معیارها بررسی می شود تا یک فرد از چین به ایران دعوت شود.
کسانی که به طور معمول کارشان سفر کردن است، میزبانی ایران را می پذیرند و یک هفته تا ده روزی میهمان دولت ایران هستند. به مراکز گردشگری و تاریخی مهم کشورمان می روند و از بهترین غذاها و رستوران ها و مراکز اقامتی استفاده می نمایند تا هر چه بیشتر درباره ی ایران بنویسند، پست بگذارند و تبلیغ کنند. بدین سبب باید در صفحه مجازی خود به ازای هر روزی که در ایران هستند یک پست عکس یا فیلم یا متن منتشر کنند.
بعد از تشویق مخاطبان برای سفر به این مناطق، سیل پیام هایی سرازیر خواهد شد که از آنها می خواهد تا بیشتر درباره ی ایران بنویسند و اطلاعات بیشتری بدهند.
مسلم شجاعی مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی به خبرنگار مهر درباره ی پروژه سلام ایران که برای بازارهای هدف اجرا می شود اظهار داشت: ما برای این افراد تأثیرگذار در صنعت گردشگری چین، چند تور مختلف با موضوعات متنوع تعریف کرده ایم و هر کدام بنا به سلیقه خود می توانند در آن شرکت نمایند بطورمثال گروهی که امروز با خبرنگاران نشست دارند مسیر جاده ابریشم را طی کرده است اما گروه بعدی که این هفته به ایران می آید با موضوع خوراک در ایران می گردند.
وی اظهار داشت: مقرر است این پروژه برای کشورهای بعدی نیز ادامه پیدا کند و از افراد تأثیرگذار آن کشورها هم دعوت شود منتها حالا درحال بررسی افراد هستیم.
وی افزود: سیاست دولت تقویت روابط با کشورهای همسایه و شرکای راهبردی مانند چین است. گردشگری یک بخش از این پازل خواهد بود. همین طور پیرو اقدامات قبلی مانند مطالعات بازار، لغو روادید، برگزاری کمیته های فنی، تبادل موزه ای و اینفلوئنسر مارکتینگ را ادامه دادیم.
شجاعی اضافه کرد: موضوع تورهای آشناسازی از چین در سالهای قبل هم سابقه داشته است و این مساله حتما به چین محدود نمی شود و برای بازارهای هدف گردشگری نیز صورت خواهد گرفت.
در سومین دور از دعوت تاثیرگذاران حوزه سفر چینی به ایران خبرنگاران در آخرین لحظات پایان سفر چند روزه برخی از همین بلاگرها، با آنها همراه شدند تا نظرشان را درباره ی سفر به ایران بپرسند.
تعدادی از آنها ایران را ندیده بودند و برایشان جذاب بود. مثل بسیاری از گردشگر هایی که به ایران می آیند تعدادی از آنها گفتند که پیش از سفر، خانواده شأن آنها را برای انتخاب این مقصد منع کرده است اما در آخر این سفر متوجه شده اند که فهم جهانی از ایران چقدر اشتباه است.
بر عکس چیزی که ایرانیها گمان می کنند و تصور دارند که غذای چینی ها برای ایران مناسب نمی باشد پس برعکس آن هم باید اتفاق بیفتد، چینی های این گروه از غذاهای ایرانی خیلی استقبال کرده اند و حتی آنها که گیاهخوار هستند نیز مشکلی برای غذا خوردن نداشته اند.
نظر گردشگران چینی درباره ی سفرشان به ایران
یکی از این بلاگرهای سفر به نام Ane تنیس باز هم هست و اظهار داشت: غیر از مخاطبانی که در عرصه سفر دارم، دوستان تنیس بازی هم دارم که سفرم به ایران را دنبال می کنند. من تور جاده ابریشم را انتخاب نموده ام چون برای من فرهنگ قدیمی دو کشور و ارتباط این کشورها با هم بوسیله جاده ابریشم جذاب بود.
وی که تابحال به ۴۵ کشور سفر کرده است اظهار داشت: نخستین بار بود که ایران می آمدم و این کشور را واقعاً دوست داشتم. زمانی که از تهران تا مشهد را می رفتیم برای من مانند این بود که در تاریخ قدم می گذاریم.
افراد دیگر این تور از غذاهای ایرانی لذت برده بودند یکی از آنها ترید و آبگوشت را بیشتر پسندیده بود و برایشان جالب بود که سرنا بوسیله جاده ابریشم بین دو کشور ایران و چین باب شده است همین طور دارچین بوسیله کشور آنها سال ها قبل به ایران آمده است.
برای برخی دیگر که خودشان به تنهایی به ایران آمده بودند، این تورها چهره دیگری از ایران را برایشان به معرض نمایش گذاشته بود و از این بابت خرسند بودند که توانسته اند در سفرشان اطلاعات بیشتری از ایران و فرهنگ ایرانی به دست بیاورند.
این گروه از چینی های تأثیرگذار حوزه سفر بعد از گفتگو با خبرنگاران از تهران به کشورشان رفتند تا ویدئوهایی که گرفته بودند را تدوین و منتشر کنند و جوابگوی مخاطبانی باشند که برای سفر به ایران تشویق شده اند.
فعالیت آنها دراین زمینه توسط وزارت خارجه مورد بررسی و به وزارت میراث فرهنگی گزارش می شود تا ایران بداند بابت هزینه این سفر چقدر بازخورد خوب گرفته است. به این امید که قسمتی از بازار چین سهم ایران شود.

منبع: