سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وسمه جانی خبر داد؛ ابلاغ دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری سلامت

وسمه جانی خبر داد؛ ابلاغ دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری سلامت

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل آموزش و برنامه ریزی گردشگری اظهار داشت: دوره های آموزشی فعالان گردشگری سلامت با هدف توانمندسازی و بروزرسانی نحوه فعالیت در این زمینه برای اجرا به ادارات کل استانهای سراسر کشور ابلاغ گردید.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، ابوطالب قاسمی وسمه جانی، مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری اظهار داشت: دوره های آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری سلامت کشور که برمبنای سرفصل های به روز و مورد نیاز این صنعت تدوین و به استانها ابلاغ گردید، به عنوان یکی از سیاست های در اولویت وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری با اعلان اینکه در پی این اقدام ۲ هدف پیگیری شده است، اضافه کرد: ساماندهی فعالان غیررسمی و بدون مجوز بوسیله تقویت حلقه رسمی فعالان این بخش و نیز تقویت زنجیره و سیستم رسمی فعالان بمنظور عرضه بسته های خدمتی رقابتی و حرفه ای تر به گردشگران سلامت بمنظور پشتیبانی از اعتبار و برند سیستم درمان، پزشکی و سلامت کشور همچون اهداف تعیین شده به شمار می آیند.
وی افزود: در قالب سیاست تعاملی و ارتباط مؤثر با دستگاه های فعال این بخش، دوره های آموزشی مذکور با رویکرد مشارکتی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر ذینفعان این حوزه تهیه و تدوین شده است.
قاسمی وسمه جانی اشاره کرد: برمبنای دستورالعمل موجود قرار شد سرفصل های تخصصی در عرصه فرایندهای درمان در همکاری نزدیک بین مؤسسات آموزشی دارای مجوز با دانشگاه های علوم پزشکی استانهای قطب صورت گیرد.
بنا بگفته قاسمی این دوره ها شامل شش سرفصل اصلی و ۳۲ درس برمبنای نیازمندی های فعالان این صنعت تدوین و ابلاغ گردیده که در تهیه آن به الگوهای موفق بین المللی توجه شده است.
مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری تصریح کرد: از اقدامات نوآورانه ای که در قالب ابلاغ این دستورالعمل به آن پرداخته شده است، توجه به نیازهای آموزشی همه ذینفعان این حوزه شامل مدیران دفاتر حرفه ای گردشگری سلامت، مدیران آب های گرم درمانی، اسپاه ای حلال، دهکده های سلامت، راهنمایان فعال در این بخش، هتل بیمارستان ها و مدیران ipd بیمارستان ها بوده است.
وی در آخر ابراز امیدواری کرد: امید است بوسیله آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه بتوان در راه ساماندهی و رشد کشور به عنوان یک مقصد رقابتمند گردشگری سلامت قدمهای اساسی برداشت تا از برکات آن به اقتصاد و گسترش دیپلماسی سلامت کشور کمک و به عنوان اقدامی پیشگیرانه مانع از مهاجرت کادر درمانی عزیز و زحمتکش کشور شود.