سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در پی امضای تفاهم نامه رسمی برگزار می شود؛ نخستین رالی تور گردشگری خانوادگی میان ایران و عراق

در پی امضای تفاهم نامه رسمی برگزار می شود؛ نخستین رالی تور گردشگری خانوادگی میان ایران و عراق

تور مسافرتی: مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری نخستین رالی گردشگری خانوادگی زیارتی حرمین با همکاری فدراسیون اتومبیلرانی عراق در راه کربلا به مشهد و برعکس خبرداد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمدعلی عرفانی، مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اظهار داشت: در نشستی که با حضور «محمدحسین صوفی» مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و «رائد» رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور عراق در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی در شهر سمرقند ازبکستان برگزار گردید، تفاهم نامه رسمی برگزاری این رویداد برون مرزی به امضا رسید.
وی در ادامه گفت: بر طبق این تفاهم نامه، این رالی تور که از طرف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طراحی و پیشنهاد شده است، همزمان با پاییز ۱۴۰۳ با شرکت ۲۵ دستگاه خودرو و حدود ۵۰ نفر از خانواده های عراقی از شهر کربلا و بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) شروع می شود.
عرفانی در تشریح این رالی اظهار داشت: شرکت کنندگان بعد از گذر از مرز مهران و ورود به کشورمان از استانهای ایلام، همدان، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مسیر خود بازدید خواهند کرد.
مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، هدف از برگزاری این رویداد را تحکیم روابط دو طرف و توسعه همکاری ها، اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در خانواده ها عنوان و افزود: شرکت کنندگان عراقی با ورود به شهر مشهد مقدس، به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شده و به مدت دو روز در این شهر اقامت خواهند داشت.
عرفانی با اعلان اینکه ۲۵ دستگاه خودرو شرکت کنندگان ایرانی در مشهد به این گروه ملحق خواهند شد، اظهار داشت: با پیوستن شرکت کنندگان ایرانی و عراقی به یکدیگر، پیمایش مسیر بازگشت از مشهد به کربلا شروع خواهد شد.
این رالی تور برون مرزی که از نزدیک به ۴ هزار کیلومتر از جاده های دو کشور عبور می کند، حدود ۱۵ روز به طول انجامیده و عاقبت در شهر کربلا به انتها خواهد رسید.
شرکت در این رالی برای خانواده های ایرانی آزاد است و شرایط و نحوه ثبت نام در آن متعاقباً بوسیله روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: