سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
آیین های محرمی، ۱ نگاهی به میراث ناملموس عزاداری در ماه محرم

آیین های محرمی، ۱ نگاهی به میراث ناملموس عزاداری در ماه محرم

تور مسافرتی: آیین های زیادی برای عزاداری خاندان سید الشهدا و وقایع کربلا در ماه محرم برگزار می گردد که هر کدام مضمون یکسانی دارند در شکل اجرا متفاوت هستند همین تفاوت آنها را مهم و جذاب کرده است.

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ تنها ماهی که در ایران آئین های مختلفی در روستاها و شهرها به سبک های متفاوت برگزار می شود، محرم است. مردم در این ماه به طرق مختلف، برای سید الشهدا و وقایع کربلا، عزاداری می کنند.
این عزاداری ها که ریشه های تاریخی دارد، در بین مردم ایران بسیار محترم است و هر سال برای برگزاری آن، تمام تلاش خودرا می کنند که با شکوه باشد.

در میان آئین های مختلفی که در کشور برگزار می شود، تعدادی از آنها جالب، خاص و متفاوت هستند. این آئین ها با شکل اجراهای متفاوت، حامل پیام هستند. از گل مالی تا چاووش خوانی.

بسیاری از این آئین ها نه فقط برای گردشگران ایرانی بلکه برای توریستهای خارجی نیز جذاب است و به همین دلیل، هر سال در روزهای محرم و صفر، توریستهای خارجی برای دیدن این آداب و رسوم به ایران می آیند و در این مراسم شرکت می کنند حتی اگر زبان برگزار کنندگان را متوجه نشوند.
این آئین ها حالا در سراسر کشور، شناخته شده است اما خبرگزاری مهر در نظر دارد، به مناسبت شروع ماه محرم و صفر، به معرفی تعدادی از این آئین های خاص بپردازد.

منبع: