سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
قهرمانی: ۱۷۰ شیء تاریخی در جزیره قشم کشف شد

قهرمانی: ۱۷۰ شیء تاریخی در جزیره قشم کشف شد

تور مسافرتی: رییس کل دادگستری هرمزگان از کشف ۱۷۰ شیء تاریخی از یک قاچاقچی در جزیره قشم و تشکیل پرونده قضایی برای متهم آگاهی داد.
ب ه گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: مأموران دریابانی جزیره قشم موفق شده اند با هماهنگی مقام قضائی، تعداد ۱۷۰ شی تاریخی را از یکی از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند. وی اشاره کرد: این اشیا شامل ۱۴۲ سکه، ۲۸ قطعه مجسمه، ظرف و لیوان مربوط به دوره های مختلف تاریخی است.

قهرمانی اضافه کرد: متهم قصد داشت اشیای تاریخی را بوسیله مرز آبی به یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منتقل کند که خوشبختانه با هوشیاری و تیزبینی مأموران دریابانی در تحقق نیت مجرمانه خود ناکام ماند و این محموله باارزش کشف و ضبط شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همین طور با اشاره به این که متهم دستگیر شده جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می برد، اشاره کرد: پرونده این فرد مطابق ماده ۵۶۱ قانون مجازات اسلامی به بهتان قاچاق و مبادرت به خارج کردن اموال تاریخی – فرهنگی از کشور در مرحله تحقیق و سیر مراحل رسیدگی قضائی قرار دارد که نتیجه آن بعد از تکمیل روند تحقیقات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: