سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سردار مهری خبر داد؛ کشف یک هزار و ۹۵۶ قلم شی تاریخی متعلق به دوره های مختلف

سردار مهری خبر داد؛ کشف یک هزار و ۹۵۶ قلم شی تاریخی متعلق به دوره های مختلف

تور مسافرتی: فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از کشف یک هزار و ۹۵۶ شیء متعلق به دوره های مختلف تاریخی از چمدان همراه قاچاقچیان در تهران آگاهی داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: بدنبال انجام اقدامات اطلاعاتی بر اساس خرید و فروش اشیای تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین المللی در شهر تهران و بعد از احراز صحت خبر، موضوع بلا فاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت. وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضائی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) مراجعه و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک هزار و ۹۵۶ عدد مهره های سنگی قیمتی و نیمه قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه ای و…. کشف و ضبط کردند.
سردار مهری اشاره کرد: باتوجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها مربوط به دوره های مختلف تاریخی تخمین زده شد، در همین رابطه شش نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی استان معرفی گشتند.

منبع: