سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهلت یک ماهه وزیر میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف باغ ۳۳ هکتاری رامسر

مهلت یک ماهه وزیر میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف باغ ۳۳ هکتاری رامسر

به گزارش تور مسافرتی، نوشهر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفعِ موانع احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر مهلت یک ماهه تعیین کرد و اظهار داشت: این فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف پرونده موانع این باغ مترداف با ابلاغ رسمی است و پیرو آن یک نشست مشترک تخصصی پیرامون این مورد در تهران برگزار می گردد که همه باید از آن تبعیت کنند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدرضا صالحی امیری عصر شنبه در نشست برررسی موانع احیای باغ ۳۳ هکتاری و به جریان انداختن پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی و تاریخی رامسر اضافه کرد: در یک هفته پیش رو مسئولان محلی و استانی باید ظرف یک صورت جلسه رسمی مواضع خود پیرامون باغ را تدوین و ارسال نمایند. بعد از این اعلام نظر جلسه ای مشترک و تخصصی با حضور نماینده مجلس، استاندار و متخصصان در وزارتخانه برگزار می گردد که همگی باید از نتیجه آن نشست تبعیت کنند. در غیر این صورت پرونده رامسر بایگانی می شود.
وی رامسر را نگین گردشگری ایران توصیف کرد و اضافه کرد: پرونده باغ ۳۳ هکتاری باید تا یک ماه آتی شفاف و مشخص به استان اعلام و تکلیف هر کس دراین زمینه مشخص شود.
وزیر میراث فرهنگی گفتگو را علاج رفعِ هر چالشی برشمرد و اظهار داشت: قائم مقام میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی ظرف حداکثر ۲ هفته نظر شفاف و روشن دراین زمینه را به من اعلام کنند.
صالحی امیری اظهار داشت: ظرف یک ماه آتی باید صورت جلسه توافق امضا و تکلیف نهادهای متولی روشن و مردم از مزایای باغ برخوردار شوند.

وی میراث فرهنگی را بستر گردشگری و گردشگری را پیشران توسعه معرفی نمود و اضافه کرد: نمی توان بدون جذابیت های این شهر و حفظ آن از توریست صحبت کرد و نمی توان بدون گردشگری از توسعه حرف زد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا، باغ ۳۳ هکتاری رامسر بخش مهمی از پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی تاریخی رامسر به شمار می آید که طی ۲ دهه گذشته وجود سازه نیمه کاره مجتمع فرهنگی متعلق به فرهنگ و ارشاد در زمینه این باغ و خلاف ضوابط عرصه و حریم بافت های تاریخی تشخیص داده شدن وجود این سازه پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی تاریخی رامسر را متوقف کرده است.

منبع: