سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جریمه ماندگاری خودرو های سرزمین اصلی در کیش ۷۰ درصد کاهش یافت

جریمه ماندگاری خودرو های سرزمین اصلی در کیش ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش تور مسافرتی، کیش: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جریمه ماندگاری خودرو های دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره کاهش پیدا کرد، اظهار داشت: طی رایزنی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد این میزان جریمه تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا، رحیم سرهنگی در مراسم روز خبرنگار که شامگاه روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار نمود: این میزان تخفیف فقط در سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و بعد از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.
وی همینطور ضمن اشاره به تحمیل هزینه های کلان به کیشوندان در چارچوب جریمه ماندگاری خودرو های سرزمین اصلی در جزیره، بیان نمود: این میزان نه تنها در سال جدید افزایش نخواهد یافت، بلکه شامل تخفیف هم خواهد شد.

قیمت خودرو های وارداتی در کیش کاهش می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همینطور با بیان این که مجوزهای لازم برای واردات خودرو به جزیره صادر شده و هیچ مشکلی در عرضه مجوز به درخواست کنندگان جدید وجود ندارد، بیان نمود: با تدابیر اندیشیده شده هیچ رانتی را در بحث واردات خودرو شاهد نخواهیم بود دخالتی در قیمت گذاری نخواهیم داشت؛ با ورود خودرو های جدید وارداتی به جزیره کیش و ایجاد بازار رقابتی، قیمتها کاهشی خواهد بود.
وی افزود: کیشوندان برای خرید عجله نکنند چون که به اندازه کافی ثبت واردات خودرو انجام شده و قیمتها کاهش خواهد یافت.
سرهنگی همینطور ضمن اشاره به تلاش ها برای جذب سرمایه گذار جهت واردات خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، اظهار نمود: امیدواریم تلاش ها نتیجه بخش بوده و بزودی خبرهای خوبی به مردم دهیم.

شرکت آب و برق کیش بزودی به آغوش حاکمیت بازمی گردد

وی همینطور در ارتباط با آخرین وضعیت واگذاری شرکت آب و برق کیش به سازمان منطقه منطقه آزاد، اظهار داشت: اثبات شد که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیر ساختی است و باید مدیریت آن به حاکمیت واگذار شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: شهید مالک رحمتی وقتی مسئولیت سازمان خصوصی سازی را بر عهده داشت نقش بسزایی در روند واگذاری شرکت آب و برق کیش به حاکمیت ایفا کرد؛ این واگذاری عملا درحال طی مراحل پایانی خود است.
وی اشاره ای هم به شرکت هواپیمایی کیش ایر کرد و اضافه کرد: مبحث این شرکت کمی متفاوت است؛ تصمیم بر آن بود که سهام این شرکت در بورس ارائه شود که در آن مقطع به صلاح نبود و مانع آن شدیم؛ شرکت کیش ایر متعلق به کیشوندان باید باشد در این خصوص اقدامات انجام شده به اطلاع مردم خواهد رسید.