سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شروع مرمت و پاک سازی کاشی های مسجد امام اصفهان

شروع مرمت و پاک سازی کاشی های مسجد امام اصفهان

به گزارش تور مسافرتی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از آغاز مرمت و پاک سازی کاشی های مسجد تاریخی امام(ره) (جامع عباسی) بعد از گذشت ۵۰ سال اطلاع داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام نمود: کارشناسان ارشد این اداره کل با استفاده از جدید ترین روش های علمی، عملیات پاک سازی کاشی های این مسجد را از محل شبستان ضلع غربی و کارگاه مرمت گنبد آغاز کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که پایان سالجاری کاشی های بخش های دیگر این مسجد پرارزش و منحصربفرد هم پاک سازی شود.
امیر کرم زاده اضافه کرد: مسجد امام اصفهان یکی از زیباترین مساجد تاریخی ایران و جهان است که جداره های آن با میلیونها قطعه کاشی هفت رنگ و معرق تزیین شده است.
وی افزود: برآوردها حاکی می باشد که بیشتر از ۵۰ سال از اجرای آخرین عملیات پاک سازی کاشی های این مسجد گذشته است.
کرم زاده تصریح کرد: در دهه های گذشته افزایش آلودگی هوا شامل غبار و گرد و خاک به علت استمرار خشکسالی و همینطور آلایندگی های صنعتی همچون دود ماشین و کارخانه ها سبب شده است تا گرد و غبار و چربی حاصل از سوخت خودرو ها بر روی این کاشی ها بنشیند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسجد امام(ره) اصفهان که به مسجد جامع عباسی هم شناخته می شود از مهم ترین بناهای عصر صفوی است که بواسطه کاشی های هفت رنگ و تزییناتش شهرت جهانی دارد.
گنبد این بنای زیبا با تزیینات کاشیکاری یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است که به صورت دوپوش(دو پوسته) بوجود آمده است.
این مسجد به عنوان یکی از آثار میدان امام(نقش جهان) اصفهان در لیست میراث جهانی قرار دارد.

منبع: